Liw Olausson

Kunden har alltid rätt?

 

Ni vet, om jag inte är nöjd. Så får folk veta det 😉

Ni som är vädurar vet väl vad jag pratar om?

 

Vi beställde ju IKEAs nya soffor Backsälen, utan att ha testat dem, vi är supernöjda med dom… förutom en sak. Om ni ser på bilden under så är det skillnad på ryggkuddarna, i 3.-sitsen så säckar dom ihop, vilket dom gjort från första start. Jag trodde att det skulle bli lite bättre med tiden men det blev det inte. I 2-sitsen är det helt annan spänst i dom. Så jag reklamerade kuddarna och fick nya… dom ser ni på första bilden. Är man inte nöjd, så ska man alltid kontakta butiken eller leverantören, kom ihåg det!

 

Samma grej med spegeln som jag berättade om häromdagen på Instastories, fästet höll inte på baksidan. Jag lämnade tillbaka den och fick pengarna tillbaka (givetvis) men inte mer än så, berättade att vi fick spackla om väggen etc, men ingen ersättning. Bad deras chef kontakta mig men dagen efter fick jag ett samtal om att ringa kundtjänst, och där tycker jag att jag som kund ska bli uppring av ansvarig och inte tvärtom, att jag ska jaga. Så jag la upp inlägget om händelsen på Instagram och det tog lite lång tid innan jag fick kontakt och båda parter blev nöjda. Dels ska hela paritet av speglar återkallas (viktigast!) och får dessutom kompensation för det. Snyggt rekonstruerat! 😉

 

Skapa en blogg på LOPPI.se du också, klicka här!

Kommentarer

Lämna ett svar

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.