Liw Olausson

Rutiner

Betalt samarbete med MyShape

 

Äntligen tillbaka till rutiner imorgon, hur många ser fram emot det? Jag! Jag är så redo för nytt år och rutiner igen, visst har det varit skönt att vara hemma och lediga, men 2 veckor räcker om man “bara” är hemma. Ser fram emot inköpslistor, fredagsmys, tidiga morgnar och barn som går tidigt i säng, bättre kost och såpa-serier på TV som man somnar till. Är jag tråkig?

 

Ser också fram emot träning, tänkte komma igång rejält under ledigheten men jag passade ju på att vara sjuk under tiden jag var ledig från jobb…. men lite hemmatärning har jag kört. Man kan komma långt med bara gummiband, även om det inte blir som på gymet så är det ett bra komplement här hemma när man inte har tiden eller orken att ta sig iväg. Jag brukar köra squats som lite uppvärmning utan någon vikt, gör sedan utfall här i hallen fram och tillbaka eller på stället. Sidoutfall ibland, sjukt jobbigt och tar rejält på rumpan (även om det inte syns på min, har tyvärr ingen Insta-rumpa 😉 Kör sedan squats med vikt, oftast med Aaron på axlarna, 13 kilo. Med banden kör jag bl.a. krabbgång här i hallen med bandet låren, höftlyft med bandet på låren och vanliga squats. Donkey kicks och kissande hunden är också övningar jag kör ibland med band för rumpa och ben. Men det går att användas till annat också, t ex enarmsrodd (eller två), biceps, triceps…. ja, det finns massor av övningar. Bara googla!

 

Jag har tre band med olika motstånd, för olika övningar. Dem är ju dessutom lätta att stoppa i fickan eller snurra rund handleden och ta med ut på PW eller en runda med kidsen utomhus.

 

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
stats